Skip to content

Sa invatam cifrele

01/16/2012

In jurul varstei de 1 an si jumatate, am printat pe un A4 cifrele (de la 1 la 10), le-am colorat si am inceput incet incet sa invatam cifrele. Cat si c and voia baiatul, normal.

Apoi, sa fie mai distractiv, i-am construit urmatorul “joculet:”.

Din carton am decupat pestisori (m-am ajutat de o forma de fursecuri), apoi le-am colorat si notat cifrele.

Asa am putut repeta si culorile si sa invatam mai bine cifrele prin diverse metode.

Le aranjam in ordine, le citeam si il rugam sa repete dupa mine,  ii spuneam sa imi dea o anumita cifra etc.

 

 

3 comentarii leave one →
  1. luckyrock permalink
    02/05/2012 11:36 am

    e bine ca vrei sa-l inveti multe lucruri, totusi nu-l zori prea tare.:) literele si cifrele se invata mult mai tarziu. idei despre ce trebuie sa stie toddlerii gasesti pe la mine, e varsta despre care scriu cu predilectie in aceasta perioada.

    in primii ani de viata copiii au memoria foarte dezvoltata si inregistreaza ceea ce aud ca niste robotei, asadar totul este mecanic. stiu copil care la 3 ani spunea cat e radical din X. asta nu inseamna ca era super inteligent, ci ca parintii, dintr-un exces de zel si o mandrie aiurea [si din nestiinta], il invatasera lucruri total nepotrivite varstei lui.

    • 02/06/2012 1:57 pm

      Eu nu cred ca il zoresc. Eu vin cu idei noi mereu, si il observ cum reactioneaza. Daca il intereseaza, merg mai departe. Daca nu, nu. Activitatile astea dureaza foarte putin, si el isi alege de multe ori jocul (de exemplu isi aduce laptopul sa apese pe litere).

      O sa intru si la tine pe blog sa citesc, inca nu am observat rubrica asta. Dar crede-ma ca am citit mult🙂, si am ajuns la o concluzie: pot sa ii arat si sa ii explic orice atata timp cat il intereseaza si nu il fortez.

      Cred ca ii plac literele pentru ca ii place sa i se citeasca mult. Si sa i se explice de pe pagina orice mic detaliu. S-a prins ca eu ceea ce citesc sunt litere.
      Chiar acum e langa mine si imi arata literele pe laptopul meu. Asta este un exercitiu pentru el, neinitiat de mine.
      Intre timp mi-a apasat pe ceva, mi-a sters comentariul :)), a trebuit sa scriu iarasi. Asta este…copil curios🙂.

    • luckyrock permalink
      02/10/2012 12:39 pm

      am incercat sa pun posturile pe categorii de varsta, dar au iesit prea multe [categorii] si nu mi-a placut, asa ca bag toate ideile intr-una singura. de obicei scriu la sfarsit varsta pentru care am gandit o activitate.

Lasă un răspuns

