Skip to content

Dude

05/30/2012

Au aparut dudele.

Nu stiu de ce nimeni nu mai mananca dude. Cel putin asta imi spun duzii ramasi neculesi.

Cand eram mici mancam dude pana nu mai puteam (ca orice alt fruct de fapt). Albe sau negre, nu conta.

Aseara am adunat dude (din dudul de la vecinul…) ne-am asezat amandoi pe canapea cu castronul in mana si am infulecat. Apoi am facut concurs de limbi vopsite. Si de degete. Si de buze. A castigat evident :).

Din dude se pot face si prajitri, dulceturi, sucuri… noi ramanem deocamdata la mancatul lor in stare naturala.

Cateva info despre dude de aici

Dudele sunt fructele verii mai putin consumate, insa proprietatile lor sunt de neegalat. Pline de vitamine si antioxidanti, ele aduc numai beneficii organismului.

Dulci si pigmentate, dudele ajuta sistemul nervos, mentine buna functionare a inimii si a ficatului.

Potasiul este mineralul de baza pe care il contin dudele, dar mai au in compozitie si mangan si vitaminele C si B3. Au  asupra sistemului imunitar, fiind  naturale si ajutand la imbunatatirea absorbtiei fierului in organism.

Un aspect important este faptul ca dudele combat insomniile, nevrozele si ajuta la buna oxigenare a creierului. Dudele negre fac parte din familia fructelor si legumelor pline de antioxidanti, atat de importanti in preventia cancerului.

Consumati-le in sezonul cald, in fiecare zi. Nutritionistii spun ca o  cu dude dureaza 2 saptamani, timp in care se consuma 300 de grame zilnic.

8 comentarii leave one →
  1. 05/30/2012 12:06 pm

    sincer,nu am suportat dudele nici cand eram copil 😀

  2. 05/30/2012 12:29 pm

    Noi mancam dude cu mic cu mare. Eu tin minte ca intotdeauna m am bucurat de coacerea duzilor si, desi locuiesc la oras, nu ma sfiesc sa ma intind dupa ele prin copaci. Acum am o scuza si mai buna: si copilului ii plac. Asa ca iesim cu mic cu mare la cules dude, orice culoare ar fi ele. Dar nu numai dude, culegem si verzaturi din copaci care, asa cum spui, se ppare ca raman neculesi. Inainte nu vedeai copil care sa treaca fara sa culeaga macar o visina cruda. Ce vremuri….

    • 06/01/2012 1:04 pm

      da, ce vremuri…
      si noi mancam visine si cirese crude. daca stau bine sa ma gandesc cred ca dudele erau singurele pe care le asteptam sa se coaca.
      ce bateie era pe ele cand se coceau. ca vroiau vecinele sa faca dulceata :)))))))))))))

    • 06/08/2012 11:54 am

      Inainte nu intrase aspartamul pe piata! Acum e plin de la kiunder la M&M si cam toate dulciurile.

  3. 06/06/2012 1:33 pm

    Am ramas surprinsa saptamana trecuta cand mijlocia a gasit niste corcoduse crude in drum spre gradinita sora-sii. Normal ca le-a incercat 🙂 Si-a adunat mai multe si le-a pus in buzunarel 🙂
    Iar despre dude, ca doar despre ele e vorba in postare, le-am zarit ieri pe covorul de cauciuc de la locul de joaca. Sincer, mai ca imi venea sa ma aplec dupa ele, unele erau chiar coapte 😀 (dar nu eram singura si mi-a fost rusine). Dudele proveneau din duzii decorativi din parc 😀 Cel putin noi avem in oras, am mai vazut si in orasul alaturat (mai mare decat al nostru). Deci, am ramas cu pofta, dar mai dau o raita prin parcul ala 🙂

    • 06/06/2012 2:52 pm

      vaaaai… adica nu ai mai mancat dude?
      trebuie neaparat sa mai treci sa le gusti. si sa nu iti mai fie rusine. e normal sa mancam fructe.

      • 06/06/2012 5:08 pm

        ba da, am mai mancat, imi plac, parca niciodata nu-s de ajuns, nici capsunele, nici fructele de padure (la care ajungem mai greu)!

Lasă un răspuns

