Skip to content

Pizza

07/24/2012

Am descoperit pizza facuta in casa. Pana acum pizza era ceva ce se manca undeva, prea complicata de facut in casa.

Mi-am dat seama ca pizza e ceva foarte usor de facut in casa, merge pe calduri ca se face repede, poti sa combini ingredientele in fel si chip si in plus se pot ascunde prin ea legume care cei mici le-ar ocoli intr-o mancare clasica.

Asa ca fac un blat simplu de paine (adica apa, faina, sare si drojdie). Fac dupa ochi, nu cantaresc nimic. Pt ca imi place pizza cu blatul subtire fac o mana de aluat, deci merge incredibil de repede.

In timp ce astept sa creasca aluatul, pregatesc restul ingredientelor. Care pot fi orice aveti prin frigider.

Eu azi de exemplu am facut urmatoarea umplutura: rosii, ceapa, dovlecei, vinete, ou+branza rasa, marar si chimen (chimen a fost o incercare, si a fost una reusita – parerea mea).

Am facut si cu alte verdeturi: spanac, loboda.

Am facut si cu peste.

Asa ca, curaj. Iese o papa buna pe o felie crocanta de paine :).

Aseara am vazut la Jamie Oliver o idee de blat de pizza cu gris. O sa incerc sa vedem ce iese. Si a pus si frunze de sfecla, o sa incerc si eu, normal. Asa ca, va urma 🙂

 

6 comentarii leave one →
  1. Ligia permalink
    07/24/2012 9:19 pm

    si noi am facut intr-o vreme, mai ales dupa ce am luat masina de paine 😛 trebuie sa reluam obiceiul, dar cu blatul framantat de mana. Astept cu mare interes blatul cu gris, suna foarte interesant.

    • 07/25/2012 10:59 am

      iti spun reteta la blatul cu gris, ca pana ajung eu sa il fac….
      200g gris, 800g faina, 500 ml apa calduta, 2 pliculete (14g parca) de drojdie uscata (cred ca merge f bine si cea la cubulet), sare si ulei de masline (asta nu stiu cat, dar parea cam 2 linguri)

  2. 07/25/2012 1:01 am

    E foarte interesanta si painea cu ierburi (gen combinatia de cumparat „ierburi de Provence”). Bine, ideea vine de la foccacia, dar din lipsa de timp cand era a treia mica-mica, am pus pe langa ingredientele obisnuite din masina de paine si niste ierburi. Se mananca cu multa pofta. A, si cu ketchup (ideal, preaparat in casa, daca nu stai si analizezi etichete si compari preturi la raft – sotul, nu eu :D)

    • 07/25/2012 10:58 am

      da, am avut si eu un capitol paine, dar nu stiu de ce l-am cam incheiat. iarna sunt mai dornica de facut paine.
      si atunci pun si eu multe in ea: seminte diferite sau ierburi diferite. dar cu ierburi nu prea am nimerit-o, cred ca am pus prea multe si era prea parfumata.
      am in plan si paine cu ceapa si paine cu usturoi

  3. 07/26/2012 7:44 am

    şi eu fac pizza acasă doar că aluatul mi-l face aparatul de pâine. Mie îmi place foarte mult gustul care-l dă oregano…

    În ceea ce priveşte pâinea, tot aparatul ne serveşte aproape zilnic cu câte o pâine cald. Într-un timp am făcut pâine cu nuci 😀 şi ne-a plăcut tare mult.

    • 07/26/2012 3:08 pm

      paine cu nuci? suna foarte bine 🙂
      si eu intentionez sa achizitionez un aparat de facut paine. sper ca atunci sa mananc numai paine facuta de mine.

Lasă un răspuns

