Skip to content

Saptamana Mondiala a Alaptarii

08/07/2012

1-7 august Saptamana Mondiala a Alaptarii.

Desi initial nu am vrut sa scriu nimic despre asta (desi muuulte dintre blogurile pe care le urmaresc au scris deja cate ceva), uite ca m-am hotarat sa scriu. Din perspectiva cuiva care a esuat o data. Si si-a folosit experienta asta pt a nu mai esua si a doua oara.

Ei bine, in prima sarcina am considerat ca alaptarea este ceva natural, usor care nu necesita studiu. Si probabil ca pt multe mamici asa si este. Pt mine nu a fost. A fost greu, dureros si am esuat. Am avut multe intrebari gresite in cap: fac bine? se satura? dar de ce plange daca tocmai l-am hranit? Din spital mi-au spus ca laptele nu mi-a venit inca (stiti voi metoda aia de verificare?  fara sa apuce sa intelegi ce se intampl, poc te strange de mamelon). Asa ca, normal, i-am dat lapte praf. Ce sa fac? Stiu ei mai bine, nu?

Si din toate motivele enumerate, am „reusit” sa alapteaz mult prea putin. Laptele praf a invins si copilul a pierdut. Imi pare rau.

La a doua sarcina am luat lucrurile in serios si m-am informat. M-am inarmat cu multa rabdare si avand experienta anterioara, lucrurile au mers bine. Alaptez exclusiv de 4 luni (stiu, nu-i nimic de lauda, dar pt mine e o mare bucurie) si intentionez sa alaptez inca mult timp.

Nu o sa fac aici un „curs” de alaptat (informatii gasiti multe pe net) si nici nu o sa insir beneficiile alaptatului pt copil (cred ca sunt clare tuturor), dar va spun motivele pt care alaptez eu: e cel mai sanatos, e cel mai simplu, e tot timpul gata pregatit,nu va incurca o plimbare sau alt eveniment ca „aoleu trebuie sa dau copilului sa manance”, e cel mai ieftin (adica gratis), fetisoara copilului cand vede/simte sanul sau cand e satul este dulce/minunata/amuzanta/extraordinara, aveti un timp numai al vostru (desi eu cam trebuie sa il impart si cu baiatul cel mare).

Mai sunt multe motive dar acum trebuie sa fug, trebuie sa alaptez 🙂

2 comentarii leave one →
  1. 08/09/2012 9:21 pm

    nu ştiam că ai şi un bebe de 4 luni… ce frumos! Trebuie să ne povesteşti despre el 🙂

    • 08/10/2012 1:25 pm

      🙂
      i-am anuntat venirea intr-un post scurt, dar cred ca nu ma urmareai pe atunci 🙂
      ce sa povestesc? e mic si dulce si lipicios si perfect 🙂

Lasă un răspuns

