Skip to content

Rotirea jucariilor

08/14/2012

Voi rotiti jucariile copiilor? Eu am incercat asta dar am esuat. Cumva tot le aduce pe toate in aceeasi camera si ajungem sa le punem morman in cutiile noastre urate (maine merg la cumparaturi poate gasesc ceva frumos😀 ).

Am prins obiceiul sa ii ascund cate o jucarie pe care a indragit-o dar de care incepe sa se plictiseasca. Cand o scot dupa vreo luna asa (sau mai mult) e ca noua.

Voi cum gestionati jucariile? Le rotiti? Aleg micutii vostri cu ce sa se joace? Le recomandati voi cate un joc sau jucarie? Cum pastrati ordinea in ele? Ce faceti cu cele cu care nu prea se joaca? Cum le depozitati?

Intreb pentru ca ale noastre sunt repede imprastiate si prea putin utilizate. Sunt foarte des in dezordine sau incomplete, amestecate (pt ca el inca nu vrea/poate sa isi pastreze ordinea iar eu nu am timp).

Idei, va roooog!

9 comentarii leave one →
  1. 08/15/2012 1:16 am

    noi nu avem multa experienta, dar pana acum sistemul asta a mers: avem un cos mai mic in care tinem jucariile care sunt in circuit si o cutie mare off-limits unde sunt jucariile de schimb. In linii mari, incerc sa ii las la indemana cate una-doua din fiecare tip (un plus, nu 5; un set de cuburi, nu ambele, etc). oricum, Maria e inca mica, abia incepe sa inteleaga cum stau lucrurile si sa isi ia singura ce ii trebuie, dar sistemul asta a mers la noi pana acum. astept sa vad ce zic mamele mai experimentate, ca si noua o sa ne foloseasca in curand🙂

  2. luckyrock permalink
    08/15/2012 11:00 pm

    am cumparat niste cosuri mari, gen cele pentru rufe. le-am umplut cu jucarii si le-am dus in alta incapere. in camera ramane un singur cos. in fiecare zi e altul. sau, dupa caz, il schimb si in timpul zilei. duc un cos si iau altul.

    dar, in general, nu-ti mai fa griji din cauza dezordinii. in toate casele cu copii mici e asa.

    • 08/15/2012 11:13 pm

      🙂
      ma incurajezi!
      pe mine nu ma enerveaza neaparat dezordinea din casa, ci dezordinea din jucarii. De ex. hai sa ne jucam cu cuburile! bun, mai intai hai sa gasim cuburile X sau Y. Sau hai sa punem forme in cub, dar unde sunt formele? Hai sa pescuim, dar unde sunt pestii? etc.
      Toate se varsa in cosuri si e haos.Desi incerc sa pastrez fiecare joc intreg (intr-o cutie, ambalaj, punga) nu functioneaza.

  3. luckyrock permalink
    08/15/2012 11:55 pm

    a, nu. in nici un caz. jucariile sunt sortate. cosul cu jucarii care canta / piuie, cosul cu jucarii de plus, cosul cu cuburi, cosul cu jucarii cauciucate s.a.m.d.
    si sa nu uitam:
    http://10littlelucky.blogspot.ro/2012/04/caserole-de-inghetata-pentru-depozitare.html
    eu sunt zana organizarii.:))

    • 08/16/2012 12:00 am

      te ajuta sa le strangi? al meu are o viteza la scos jucarii, dar o lene la pus la loc.
      iar eu daca o zi nu le sortez, a doua zi e si mai greu si intr-o saptamana e dezastru🙂

      • 08/16/2012 12:02 am

        zanga organizarii, m-ai convins. maine folosesc si eu caserole de inghetata. desi am doar doua (vezi, inca nu mananc suficienta inghetata), am de gand sa le folosesc

  4. luckyrock permalink
    08/16/2012 12:08 am

    da.:) ba chiar ma cearta daca nu pun ceva la locul lui.:))

  5. 08/17/2012 9:21 am

    Eu am niste cutii de plastic colorate de la Ikea si am scris (initial desenasem, dar Alex are acum 8 ani) pe fiecare cutie pentru ce serveste: cuburi, masini, roboti&arme (astia chiar sunt multi), mingi si am lasat doua cutii una micuta si una mare pentru diverse, in cea mica punem lucrurile marunte (gen jucarii de la oua kinder, fise de la nu mai stiu ce joc, dinozaurii de la danonino, samd) si in cea mare jucarii care nu intra in categoriile celelalte.
    Mai am o cutie maricica cu capac in care tinem piesele de lego adunate de-a lungul anilor si care e urcata pe dulap ca sa nu ajunga Ana la ea. Si cutiile de puzzle sunt facute teanc in biblioteca.
    Si explicam de fiecare data cand adunam jucariile (impreuna, ca singur nu cred ca le va strange nici cand va fi tata) unde merge fiecare.
    Sa stii ca el a prins mai repede decat bona, careia a trebuit sa-i repet de mai multe ori sa nu mai amestece jucariile ca nu le ai gasim dupa aia.
    Incerc sa sortez o data la cateva luni jucariile si sa arunc tot ce s-a stricat. Desigur, pe unele nu pot sa le arunc in ruptul capului pentru ca nu ma lasa (chiar daca robotul nu mai are cap si un picior, si chiar daca masina nu mai are decat o roata).

    Noi avem insa o mare problema cu revistele pentru care inca n-am gasit un sistem care sa functioneze.

    • 08/20/2012 10:21 am

      si noi avem cutii pt depozitare cu destinatie specifica. si uneori ne tinem de treaba, dar uneori o iau razna rau de tot. acum sunt in curs de schimbare, imi fac un dulap dintr-o piesa de mobila ce nu mai trebuie unor prieten, si am de gand sa trec pe cutii din plastic care sa reziste demolatorului meu.
      o alta problema datatoare de haos in jucarii este ca piticul meu rupe destul de des cutiile🙂

Lasă un răspuns

