Skip to content

Prajitura de orez cu stafide

10/17/2012

E buna, desi din poza nu prea pare. Aparatul meu foto si becul nu se inteleg, iar pana dimineata s-a dus 🙂

Ingrediente:

140g orez

500 ml lapte

75 g zahar brun (eu am pus cred ca vreo 60)

4 oua

100 g stafide

rom (eu nu am pus, ca nu-mi place)

esenta de vanilie

unt

pesmet

Cum am facut:

Am spala orezul in 2 ape, l-am acoperit cu apa si l-am dat intr-un clocot. L-am scurs, si l-am pus la fiert cu laptele si vanilia pt. 5-6 min.

Sting focul si las orezul sa se raceasca. Apoi adaug stafidele (daca vrei rom, pui stafidele mai intai la inmuiat in rom pt vreo 10 min si le storci bine inainte de a le pune in orez).

Adaug si ouale batute cu zaharul.

Ung cu unt o tava, tapetez cu pesmet si bag la cuptor pt 30-40 min la 180g C.

Pudrezi cu zahar vanilat (daca vrei, eu nu am pus)

 

6 comentarii leave one →
  1. 10/17/2012 6:17 pm

    as incerca… doar ca mie imi place esenta de rom dar nu-mi plac stafidele 🙂

    • 10/17/2012 8:41 pm

      poti pune alte fructe confiate. gen caise.
      dar nu stiu daca merg in combinatie cu romul 😀

  2. 10/17/2012 10:56 pm

    suna si arata tare bine. are si potential pentru piticotenie :))

    • 10/18/2012 10:50 am

      are potential. ce e bine la ea e ca poti pune zahar mai putin. eventual mai pui cateva stafide in plus. zic eu ca pt o prajitura e ok cantitatea de zahar.

  3. 10/22/2012 7:58 am

    Eu ii spun budinca de orez si o fac la fel (doar ca nu cantaresc ingredientele si le pun dupa „ochi”). Este foarte buna, mai ales rece 🙂

Lasă un răspuns

