Skip to content

Cele 5 simturi si joaca noastra

11/09/2012

Daca nu era Laura si a ei Doamna Simtila, nu ma gandeam sa concentrez intr-o singura lectioara toate cele 5 simturi.

Pana acum am incercat, ce-i drept, sa ii dezvolt toate simturile, insa astazi ne-am jucat organizat.

Am inceput cu cel vizual. Am facut un joculet prin care il puneam sa numeasca lucruri din jurul lui in functie de culorile spuse de mine.

Cu simtul gustativ ne-am jucat putin in stilul lui Nouky si il puneam sa recunoasca ce mananca. Aici a fost mai complicat sa il fac sa stea cu ochii inchisi si sa nu rada (il amuza teribil cand mananca nouky mar presarat cu sare) dar pana la urma s-a lasat, si mi-a recunoscut ce mananca. Am ales banana, paine, morcov, mar si o lingurita de gem. S-ar putea sa nu se simta confortabil copiii, nu-i fortati. Am observat de la al meu ca ideea de a sta cu ochii inchisi/cu ceva pe ochi nu il prea incanta.

Am trecut la cel auditiv. Am pus in niste cutiute de la oua kinder (doar 6 am gasit prin casa + vecini, deci 3 perechi au rezultat) sare, orez si fasole. Le-am zornait si le-am potrivit.

Apoi (pe moment mi-a venit ideea) am inceput sa ii fredonez (stilul hmmm…mmmm…) melodii pe care le stie. Melodii din cantecele de copii sau din desene. Le-a nimerit pe toate mai putin pe cea de la Bobita si Buburuza, dar cred ca nu am mormait eu prea clar.

La cel olfactiv am revenit la cutiutele de la ouale kinder. Am pus vata imbimbata in esente de vanilie, rom si migdale. A mers cam greu. Poate de ce era prea puternic mirosul si ii ramanea prea mult in nasuc.

Apoi am reluat borcanasele noastre cu condimente la mirosit. La cererea domnului, of course.

Simtul tactil a constat in simpla atingere a obiectelor, materialelor din casa si descrierea lor. Aspru, moale, pufos. Mi-a fost cam greu sa explic senzatiile, de multe ori ramaneam la intrebarea: iti place cum se simte razatoarea? dar catelul de plus? simti ce aspru e peretele aici? Am adaugat aici si cald si rece. Patura se simte calda la atingere, in schimb chiuveta rece.

Stiu ca nu-i mare lucru in ce am facut eu. Sunt atatea idei extraordinare, pe care urmaresc sa le pun si eu in practica. Insa, daca nu aveti timp prea mult de organizat activitatea, eu zic ca este foarte bine cum am lucrat noi. Pentru inceput cel putin. 🙂

Spor la joaca 🙂

2 comentarii leave one →
  1. 11/09/2012 5:06 pm

    Excelent, bravo dragilor! Va pup de la mic la mai mare! 🙂

Lasă un răspuns

