Skip to content

Amidonul din porumb – prima incercare esuata

12/17/2012

Am cumparat o cutie de amidon de porumb. De ce? Prin drumul meu din blog in blog, am vazut ca se fac chestii faine din acest amidon. Si cum l-am zarit, am zis hai sa incerc si eu. Nu stiu cat am dat pe el, dar sigur nu-i scump.

Nu mai tineam minte ce si cum vazusem ca se face din el, asa ca am dat un serach pe google si am vazut cateva idei. Am ales pentru o prima incercare, sa fac vopsea pentru ca aveam nevoie (adica acuarele lichide). Pe blogul creative kids at home (nu am acum linkul la indemana, si il scriu din memorie).

Cantitatile erau astea:

1/2 cup amidon

2 cup apa

3tbsp zahar

1tsp sare

colorant alimentar

Nu le am cu masurile astea de peste ocean, asa ca am folosit o ceasca (in loc de cup) si iata ca nu a mers. Cica se pun pe foc, apoi se toarna in cutiute/borcanele si se amesteca cu colorantul.

Desi mi-a iesit ca in poza lor (adica asa vascoasa) nu am reusit sa o amestec cu colorantul si pana s-a racit de tot s-a facut o piftie foarte tare :). Probabil trebuia mai multa apa. Mult mai multa apa.

I-am dat piticului sa exploreze asa cum era, si tare i-a mai placut. Mie nu, era asa de lipiciosa,  cleioasa. Bleac.

Nu stiu daca mai incerc sa fac acuarele in felul asta, dar sigur mai fac alte experimente cu amidon de porumb.

Ps. ala roz e incercarea mea de a face culoarea rosie, intr-o farfurie.

2 comentarii leave one →
  1. 12/21/2012 2:17 pm

    Interesant,am facut si eu un experiment cu amidonul,vroiam sa fac portelanul la rece,un fel de pasta de modelat dar…esec,mi-a iesit o pasta lipicioasa,mi-a luat mai mult sa ma curat pe maini decat sa o prepar:)
    Parca as incerca si eu experimentul vostru:)ca e interesant:)

    • 12/23/2012 10:56 am

      si pasta noastra este lipicioasa. mie sincer nu mi-a placut sa ma joc ia ea.
      dar astia mici au alta parere decat noi, asa ca sigur le va placea sa se mozoleasca.
      e incredibil ce tare era (ca o piftie foarte foarte tare) dar cand incepeai sa o mesteci in mana era incredibil de lipicioasa si de moale.

Lasă un răspuns

