Skip to content

Bagheta magica

01/13/2013

De cand am fost la Teatru de papusi la piesa Motanul incaltat, am descoperit un nou joc. Sa ne transformam in diverse. Pt. a te putea transforma, e nevoie de o bagheta magica, nu? Si dupa ce m-am saturat de facut cu degetul prin aer, am zis ca se cere musai o bagheta.

Am facut una rapid, cu ajutorul lui, si s-a dovedit o jucarie excelenta.

De regula il transform eu in diverse animale, personaje din desene, obiecte din camera (de ex. il transform in laptop si „tastez” la coastele lui = distractie mare). Cum avem o imaginatie bogata, reusim sa ne distram bine mult timp.

Este un joc destul de util. Copilul isi intra in rolul personajului, isi dezvolta imaginatia si in plus se pot puncta divesre caracteristici ale animalelor/personajelor interpretate. In plus, isi dezvolta imaginatia si cand ma transforma el pe mine. De regula in Baloo sau King Louie (Cartea junglei) ca sa incep sa cant. Deh…copiii astia 🙂 .

Ex. Hocus Pocus Preparatus, David sa se transforme in…. melc. Diiiing…. (bineinteles cu bagheta prin aer). El isi pune degetelele la frunte (cornitele) si merge incet, tarsait, ca un adevarat melc. Mi se pare foarte util, a surprins bine caracteristicile melcului. Si daca e ceva ce nu stie, ii explic ce si cum.

In principiu functioneaza bine bagheta. Reusesc sa transform destul de  bine. Dar inca nu am putere sa il transform intr-un spiridus care sa stranga repede cuburile de pe jos :). Trebuie sa mai exersez formula magica. Cred. 🙂

E facuta dintr-un betigas de frigaruie imbracat in hartie. Steaua am desenat-o eu, colorat-o si lipit-o el. Usor de facut si tare indragita.

Un copil mai mare (si zic eu, mai ales o fetita) poate face o bagheta foarte  frumoasa, cu multe detalii si culori.

4 comentarii leave one →
  1. 01/13/2013 12:43 pm

    Ce idee frumoasa, imi place mult. Ceva de genul facem si noi, poate ar trebui sa trecem la baghete 🙂

    Sa iti spun cum mi-am facut fetita sa isi stranga cuburile si jucariile :))) a fost atat de simplu… mi-ar place sa-mi spui ca ar functiona si la al tau 🙂 am folosit cateva cuvinte: – Vrei ciocolata? bomboana, prajitura, acadea, suc sau ce mai cere ea… Sau imi spune ea ca vrea cicolata…
    -Bine! iti dau! dar prima data strangem cuburile, le punem in cutie pe urma mananci ciocolata, la inceput o ajutam si ii aminteam ca mananca ciocolata dupa ce termina de pus… si am repetat zilnic, mereu ii dadeam /ofeream altceva… zilele trecute am ramas surprinsa sa vad ca le strange singura, fara sa ceara ceva… Probabil aici a mai functionat si o alta metoda, de ex. cand se plictisea sa se joace cu ceva si dorea altceva la care nu ajunge, a cerut jocul cu piuneze, la fel i-am spus, iti dau jocul cu pioneze dupa ce punem toate pisele la loc, sau jucariile in cutia lor. Dupa ce vad ca nu mai vrea sa se joace cu ele la fel, o chem sa le stranga ca sa le punem la loc.
    Spre marea mea surprindere, a ajuns sa ma ajute in fiecare seara cu stransul lucrurilor, desigur, cu o singura conditie, sa nu fie prea obosita, ca atunci sta doar ca un spectator si cand mai sunt cateva se agita sa le stranga ea :))))

    • 01/13/2013 1:41 pm

      ma bucur ca va place. abia astept sa vad una dichisita de o fetita 🙂
      eu as cam vrea sa isi stranga jucariile fara recompense. si de multe ori reusim, desi trebuie sa insist sa explic si uneori sa ma enervez. offf…
      la noi regula e nu deschidem/incepem alta jucarie/joc fara sa strangem precedentul. dar nah…nu se respecta mereu.
      insa am surpriza ca de multe ori sa initieze el stransjul jucariilor. poate incet incet vom face un obicei din asta.
      si eu ma feresc sa ii dau bomboane, ciocolata sau sucuri. deci… nu pot sa il ademenesc cu asta.
      in schimb merge asta cu ” nu luam altceva pana nu strangem ce avem intins pe jos” altfel nu mai avem pe unde merge, ne lovim etc.
      greu tare 🙂

  2. 01/15/2013 8:26 am

    Imi place joculetul vostru! Il vom incerca si noi 🙂 Sunt tare curioasa daca va prinde.

Lasă un răspuns

