Skip to content

Experiente cu…un titerez

01/13/2013

Sau mai multi!

Am o carte din a mea copilarie: Cartea primei vacante scrisa de Eugen P. Noveanu. E foarte interesanta, cu multe idei de lucru pentru copii: exercitii diverse, informatii, experimente sau idei de crafturi. Este pt. copii mai mari, insa am gasit ceva ce s-a potrivit si noua.

Un experiment cu titirezi .

Procedeul este simplu. Se decupeaza un cerc, si prin centru lui se trece un betigas (eu am folosit chibrit) ascutit la varf. Eu am folosit un cerc dintr-un A4 pe care l-am lipit apoi pe un cerc dintr-un carton mai gros.

Ce mi-a placut mie la titirezii acestia, este ca am colorat cercul in 2 culori (alternativ) si am observat cum se schimba/formeaza culorile. Apoi am facut si un titirez mai mare pe care l-am colorat in toate culorile curcubeului (ocazie cu care am detaliat putin fenomenul)

Poza sigur o sa fie mai clara:

Eu am folosit: rosu alb (pt roz), rosu verde (pt maro), alb negru (pt gri), albastru galben (pt verde), rosu galben (pt portocaliu), rosu albastru (pt mov). Cel curcubeu se transforma intr-un mov (parca), dar cel mai frumos se vede cand isi incetineste viteza si se vede ceva foarte fain, de nereprodus in scris :D.

Functioneaza toate! Nu am reusit sa fac un filmulet sau o poza sa le vedeti in miscare.

Copiii mai mari pot sa ii construiasca singuri, si sigur creste reusita activitatii.

O alta idee era sa faci un titirez cu un singur disc de carton, si unul cu doua si sa observi diferenta. Sa cronometrezi cat se invarte unul cat celalalt. Dar noi lasam detaliile acestea pentru mai tarziu.

 

2 comentarii leave one →
  1. 01/15/2013 8:41 am

    Nu stiu de ce nu s-a inregistrat comentariul meu 😦
    Iti ziceam ca experimentul e super. Ii voi pregati si eu lui David acesti titirezi, chiar diseara,cand vine de la gradi. Noi avem un joc cu titirezi, acesta: http://www.noriel.ro/jucarii_copii_Jocuri/jucarie_Blade_Attack
    As putea folosi titirezii din joc, doar le lipesc hartiuta colorata. Multumesc pentru idee 🙂 Abia astept sa vad experiementul, sunt tare curioasa 🙂

    • 01/15/2013 11:05 pm

      intrase in spam comentariul tau. habar nu am de ce se intampla asta.
      ma bucur ca va place experimentul. si mie mi se pare super! e asa de frumoasa schimbarea culorilor.
      sa imi spui daca a fost incantat David.

Lasă un răspuns

