Skip to content

Concediu de ingrijire copil

01/27/2013

Nu stiu cata lume e asa de aiurita ca mine, dar cum deja am mai gasit o persoana care nu stia, va fac un mare anunt.

De la 1 martie 2012, o lună din perioada totală a concediului de creştere a copilului va trebui alocată celuilalt părinte, în caz contrar dreptul de a beneficia de respectiva lună de concediu se pierde.

Adica, mai pe romaneste, mamei i se scurteaza perioada de „stat acasa” cu copilul cu o luna.

Eu am intrebat acum vreo 3 luni aci’ la mine la primarie si mi-au spus ca nu stiu de asa ceva :D. Noroc cu niste prieteni care mi-au spus niste zvonuri prinse la servici, caci altfel… vai vai!

Din ce am mai aflat (dar nu din surse sigure) e o mare aiureala in acte si proceduri. E bine sa va interesati din timp.

 

3 comentarii leave one →
  1. 01/28/2013 2:46 pm

    Da, las că și eu am trecut printr-o droaie de acte până să beneficiez de alocație în ROmânia. Trebuie să dovedesc că nu iau nimic aici (în Grecia nu se dă alocație la copii decât de la 3 în sus) și vai…câte mai trebuie de completat în România ca să te creadă! E bună procedura, dar și birocrația…pune bețe-n roate!

  2. 01/29/2013 8:25 am

    Legea e valabila pentru toti copiii nascuti de la 1 ianuarie 2012, asa-i? Fetita mea e nascuta in 2011 si nu cred ca la noi se aplica.

    • 01/29/2013 5:30 pm

      legea e data din 1 martie 2012, si cred eu ca celor nascuti dupa 1 martie se adreseaza. nu cred ca se adreseaza si voua, dar zic eu ca nu-i rau sa te interesezi putin.

Lasă un răspuns

