Skip to content

Ghiveci

02/10/2016

Ei, dragilor, câteodată mă apucă pofta de blog. Așadar vă arăt ultimul meu DIY (penultimul mai exact, că mai este ceva în lucru).

Am făcut un ghiveci pentru pătrunjelul meu proaspăt furat de la vecinul Macavei (stați liniștiți, mi-a zis să iau oricând oricât, dar ieri când l-am luat nu era acasă… d-aia am zis furat).

Am folosit o cutie rămasă de la detergentul Dero în formă de bile (detergentul este în formă de bile, nu cutia) și o vopsea mată neagra pe care am folosit-o pentru a recondiționa o măsuță (nu am poze „înainte și după” cu măsuța, dar credeți-mă, a iesit  foarte bine). Vopseaua am cumpărat-o din Hornbach si costă in jur de 14 lei / cutia de 0.75l. Aveți nevoie si de diluant pentru a înmuia vopseaua (este foaaarte groasă) si pentru a vă curața mâinile, pensula și ce mai stă în calea creației voastre. Pentru decorare folosiți acuarelele si pensulele copiiilor. Eu m-am limitat la a scrie Pătrunjel, dar voi puteți fi mult mai creativi, sunt sigură 🙂 .

Din categoria ghivece DIY vreau să vă arăt și creația Jumătății mele. Ghiveciul e facut din lemn (rămășițe din alte proiecte) iar tăvița este din plastic, cumpărată. Din păcate poza nu e la fel de frumoasa precum originalul.

În ghiveciul aceste este plantat un busuioc si un rozmarin cumparate din Lidl, o țelină și niște firișoare de cimbru, semănate de mine, care nu cred ca se dezvoltă prea bine .

Spor la DIY vă doresc

10 comentarii leave one →
  1. 02/10/2016 1:47 pm

    un link n-ai fi pus și tu acolo să iau și io trafic! :))

  2. Ligia permalink
    02/10/2016 2:26 pm

    Arata foarte bine amandoua 🙂 sa creasca mari si dese ierburile in ele!

  3. 02/16/2016 1:25 pm

    Foarte frumos … pt dezvoltarea plantelor din ghivece, folosesti granule din acelea pe post de ingrasamant? Nu stiu cum se numesc, eu iau cate 100-200 g (de la Horticola) pt ghivecele mele, si le amestec cu pamantul. Ajuta la cresterea, hranirea si dezvoltarea plantelor. Zilele trecute am plantat seminte de patrunjel, busuioc, marar si leustean in ghivece inalte 🙂 Plus o minunatie de flori: lalele, zambile, petunii, crizanteme, iris 😀 Anul trecut am fost multumita de cum s-au dezvoltat florile semanate asa ca anul acesta am trecut si pe mirodenii 🙂 Imi pun mari sperante in ele. As vrea, ca atunci cand apar in piata rosiile de plantat (habar nu am cum se numesc acele cotoare) sa imi iau si eu macar 3 si sa le plantez in ghivece inalte 🙂

    • 02/16/2016 9:05 pm

      pt plantele din ghivece necomestibile folosesc un ingrasamant universal (o marca oarecare, de regula cea mai ieftina gasita) doar cand imi aduc aminte :). pt plantele comestibile (doar ce se vede in imagini) folosesc doar apa, am pus niste zat de cafea si coji de oua sfaramate. Aste de la Horticola sunt naturale? Rosiile de plantat se numesc rasaduri (toate plantutele acela se numesc rasaduri). sa imi spui cum le merge in ghiveci. Nu am incercat sa cresc lege in ghiveci.

      • km3lissa permalink
        02/17/2016 3:14 pm

        Ei o fii naturale…. sincer habar nu am. Sunt granule, bilute micute care se invaluie cu pamantul si timp de 3 luni hranesc radacinile, sunt si pentru mai multe luni. Pt mine sunt ok pt ca dupa ce infloresc in apa cu care le pun pun ceva praf albastru (nu le stiu denumirile pt ca nu le retin) stiu de ele de la o doamna de la care am tot cumparat flori si mureau sau nu cresteau corespunzator 😦 Am ajuns la concluzia ca fara ajutor, plantele astea cumparate, nu supravietuiesc. Trebuie sa iti trimit cateva poze sa vezi ce flori frumoase am avut anul trecut 😉
        Daaaa… exact, radaduri se numesc 😀 Poi am vazut la un verisor si am ramas uimita de rosii si aratau chiar frumos in ghiveci 🙂 desi locuim la curte, nu am nici macar un metru de pamant sa-mi fac damblaua, al meu imparat a plantat peste tot gazon. Asa ca ma descurc cum pot 🙂

      • 02/17/2016 4:01 pm

        pai sa imi trimiti poze si cu florile si cu pachetul cu bilutele (sa vad exact cum arata sa il recunosc in magazin 🙂 )

Lasă un răspuns

