Sări la conţinut

Amprente bebelus

06/24/2012

Ei bine, asta e din categoria crafturi esuate 🙂

Am primit un cadou frumos la nasterea baiatului cel mic: un kit pentru amprente bebelusi. Are spatiu pt o mana si un picior iar la mijloc spatiu pentru poza. Arata cam asa:

 Sursa foto

Ei bine, cum mami are doi baieti, am „luat” amprentele la maini si la cel mare si la cel mic, urmand sa pun o poza cu ei doi la mijloc.

Chiar atunci am zarit pe net un tutorial care explica cum sa faci acasa astfel de pasta. Nu mai tin minte blogul.

Reteta zicea ca e nevoie de o masura sare, o masura faina, si 3/4 masuri apa. Se face o coca, se iau amprentele si se coc la foc mic.

Ei bine… fara sa fiu atenta am pus toata apa si s-a dovedit prea multa. Nu mai aveam sare, si am completat cu faina pana s-a facut o coca potrivita pentru intins.

Am luat amprentele, apoi am pus la cuptor (o parte din ele). S-au umflat, si s-au deformat si le-am aruncat :).

Pe celelalte 2 le-am lasat sa se usuce (la aer) total neinspirat, pe un tocator de bucatarie. Ei bine, s-au intarit bine, dar nu le mai pot desprinde fara sa la rup. Daca stiam ca se lipesc asa tare, puneam o folie de bucatarie si sigur reuseam sa le desfac.

As mai incerca o data, cu mai multa grija sa vad ce iese. La sfarsit le dau cu lac si as scrie numele si data pe ele. Apoi cu un snur, le asez pe perete. Mi se pare frumoase foc! Sunt potrivite si ca un cadou pentru bunici 🙂

Dati-mi si alte idei pentru a face astfel de amprente. Ideal incercate de voi si reusite.

10 comentarii leave one →
  1. 06/24/2012 1:30 pm

    pe plastelină care pe urmă se întăreşte şi rămâne aşa.. din păcate nu am reţinut numele plastilinei.

    Mai fă odată coca şi pune sub ea foaie de copt 😉 că a ieşit tare drăguţ

  2. 06/25/2012 9:52 am

    Este pasta modelatoare ce se usuca la aer in 24 ore. Cea vazuta in hipermarketuri se numeste DAS, e alba. Dupa uscare poate fi lacuita. E foarte rezistenta.
    Secretul aluatului facut in casa pentru modelaj este cantitatea foarte mare de sare. Sarea ii da rezistenta si ajuta sa nu creasca aluatul in timpul uscarii. E importanta si temperatura de uscare. Eu am lucrat foarte bine cu aceasta reteta: 300ml sare fina,450ml faina,200ml apa calduta,25 ml ulei,15ml glicerina (eu nu am avut glicerina si nu am pus, nu am sesizat lipsa acesteia din aluat). Se amesteca faina si sarea(se cern), se adauga apa treptat, apoi uleiul si glicerina. Amestecul se framanta bine si apoi se pune jumatate de ora la dospit. Daca aluatul a fost bine framantat, coca va fi usor maleabila. Daca aluatul e prea moale se mai presara faina pe masa de lucru pe care se framanta aluatul. Daca e prea tare, aluatul se framanta cu mainile umede.La coacere iti recomand hartia de copt. Se incepe coacearea la o temperatura de 70-80 grade cu usa deschisa. Dupa o ora, usa se poate inchide si temperatura se mareste la 100-120 grade. Dupa racire, formele pot fi colorate cu vopsea acrilica si se lacuiesc cu lac acrilic. Lacul are rolul de uniformizare si de intarire.
    Sper sa-ti fie de folos aceste informatii. Le-am extras din cartea Idei Creative, Figurine si ornamente din aluat.

  3. 06/26/2012 8:12 pm

    Multumesc pentru idee, azi am facut si noi tabloul, te invit sa vezi: http://roxana-rusu.blogspot.ro/2012/06/amprente-aniversare.html

Lasă un comentariu